Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

E-Moto AGH czwarty na zawodach SmartMoto Challenge

Zespół E-Moto AGH, debiutujący na zawodach SmartMoto Challenge, zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Wielkim sukcesem studentów AGH jest również wyróżnienie w kategorii „najlepiej prezentujący się nowy zespół”.

Zawody SmartMoto Challenge odbyły się w dniach 6-9 lipca torze Circuit de Barcelona. Pierwszego dnia przeprowadzono testy, które miały na celu dopuszczenie motocykla do zawodów. Polegały one na sprawdzeniu parametrów wskazanych przez organizatora. Najbardziej ekscytującą częścią dla zespołu E-Moto był test wodoodporności, podczas którego przez 60 sekund pojazd był oblewany wodą. W efekcie motocykl przeszedł go pomyślnie. Kolejnego dnia również odbywały się testy, a drużyna z AGH mogła już skupić się na dopracowywaniu elementów i treningach na torze.

8 lipca, pomimo lekkiego deszczu, studenci wzięli udział w konkurencjach dynamicznych. E-Moto wygrał w konkurencji „cones” (slalom), a także był drugi w teście przyspieszenia. W tym samym czasie zaprezentowano biznesplan, dzięki któremu zespół uplasował się na drugim miejscu w klasyfikacji. Tego dnia, podczas specjalnej przerwy uczestnicy zawodów mogli także obserwować profesjonalistów rywalizujących ze sobą podczas 24-godzinnego wyścigu, który odbywał się równolegle na torze Circuit de Barcelona. Późnym popołudniem wszystkie studenckie drużyny startujące w SmartMoto Challenge były kontrolowane przez profesjonalistów. Inżynierowie z różnych dziedzin podziwiali motocykle oraz zadawali pytania dotyczące parametrów pojazdu oraz wykonanej dokumentacji technicznej. W tej części motocykl z AGH okazał się najlepszy ze względu na wykorzystany układ hamulcowy oraz rozwiązania mechaniczne motocykla.

Ostatni dzień zawodów upłynął również na testach dynamicznych. Nasi kierowcy mieli przed sobą udział w dwóch konkurencjach: autocross oraz endurance. Zmagania odbywały się specjalnym torze, na którym trzeba było wykazać się umiejętnościami jazdy motocyklem oraz zasięgiem baterii.
Kategoria autocross polegała na przejeździe toru przez dwóch kierowców (po dwa okrążenia). W tej konkurencji wygrali nasi reprezentanci. Z kolei endurance wymagała przejazdu przez tor przed dwóch kierowców po 5 okrążeń (łącznie 10 okrążeń). Czasy z każdego okrążenia sumowano, a zwycięstwo należało do zespołu, który osiągnął najmniejszą sumę czasów przejazdu. W tym wymagającym etapie drużyna z AGH uplasowała się na trzecim miejscu.

Ostatecznie, E-Moto AGH zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, a także został wyróżniony trzema statuetkami za:
•    konkurencje statyczne (biznesplan oraz dokumentacja techniczna),
•    najlepiej prezentujący się nowy zespół,
•    układ hamulcowy oraz rozwiązania mechaniczne.
Na zawodach AGH reprezentowali członkowie kół naukowych: SKN Mechaników: Maciej Padamczyk, Szymon Kurpiel, Maciej Majewski, Jacek Krupa, Mateusz Bochyński, Tomasz Muszyński, Albert Rembisz oraz SKN Hydrogenium: Sylwester Bednarczyk, Kacper Cichy. Opiekunem całego projektu jest dr inż. Krzysztof Zagórski z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki, opiekun SKN Mechaników.

W tegorocznych zawodach, w których wystartowały drużyny z Rosji, Ukrainy, Hiszpanii i Polski, najlepszy okazał się zespół z Politechniki Wrocławskiej.
E-Moto AGH skupia kilkudziesięciu studentów z czterech kół naukowych.SKN Mechaników koordynuje projket oraz zajmuje się konstrukcją, napędem i częścią mechaniczną pojazdu, SKN Hydrogenium odpowiada za układ zasilania oraz baterię, SKN Telephoners zajmuje się komunikacją bezprzewodową, a SKN SiBUD współtworzy sekcję marketingu.

Stopka