Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

Projekt z AGH w zestawieniu „15 kreatywnych w nauce”

10 września 2015 r. w Teatrze Syrena w Warszawie odbyła się uroczysta gala z okazji ogłoszenia zestawienia „15 kreatywnych w nauce”. W gronie wyróżnionych projektów znalazł się projekt dwuwymiarowej pikselowej kamery promieniowania X koordynowany przez prof. Pawła Grybosia z Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH.

 

Organizatorem zestawienia jest magazyn „Brief”, który od kilku lat przygotowuje ranking dotyczący kreatywnych w biznesie, którzy przyczyniają się do wzrostu gospodarczego naszego kraju. Tym razem magazyn opracował zestawienie ludzi i zespołów badawczych kreatywnych w nauce. Autorzy rankingu pod uwagę brali przede wszystkim poziom zaawansowania technologicznego, innowacyjność oraz poziom współpracy z biznesem i firmami. Twórcy konkursu podkreślali podczas uroczystości, że wyróżnione projekty to najlepszy przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców, a laureaci w praktyce realizują ideę transferu wiedzy i technologii do świata biznesu.

 

W zestawieniu „15 kreatywnych w nauce” znalazł się projekt dwuwymiarowej pikselowej kamery promieniowania X koordynowany przez prof. Pawła Grybosia z Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej. Wyróżnienie w imieniu AGH odebrał prof. Robert Szczygieł.

 

Podczas gali wręczenia wyróżnień odbyła się także debata dotycząca potrzeby wykorzystania odkryć oraz dokonań naukowych polskich naukowców w gospodarce i administracji. Brali w niej udział: Monika Lamparska-Przybysz, ekspert ds. współpracy nauka-biznes z Polpharmy, dr Katarzyna Rogiewicz – Zastępca Dyrektora Pionu Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris, mgr Anita Zbieg z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, współautorka jednego z wyróżnionych projektów – „Mapa Organizacji” oraz dr Paweł Szczęsny, biolog i bioinformatyk, prezes Fundacji Nauki Otwartej (FNO), założonej z jego inicjatywy przez Instytut Biochemii i Biofizyki PAN. Uczestnicy debaty wymienili doświadczenia związane ze współpracą na linii uczelnie – biznes – administracja, podkreślali rolę uczelni wyższych w postępie i rozwoju gospodarczym, a także wskazywali na obszary które wymagają jeszcze pracy i zaangażowania zarówno przedstawicieli świata nauki jak i przedsiębiorców.

 

Szczegółowe informacje

Stopka