Przejdź do treści Przejdź do stopki
Pracownicy – wydarzenia

Pracownicy – wydarzenia

Czym jest sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, uczenie nadzorowane i nienadzorowane? Do jakich celów mogą służyć w sektorze edukacji? W trakcie spotkania Andrzej Brodzicki z Centrum Doskonałości Sztucznej Inteligencji AGH odpowie o tym, jak działa sztuczna inteligencja i przedstawi przykłady jej zastosowania, głównie w edukacji, choć pojawi się również wątek medyczny i motoryzacyjny. Webinar, który organizuje Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH, odbędzie się 13 listopada 2024 r. w godzinach 10.30–12.00.

Dlaczego sztuczna inteligencja cieszy się – jak nigdy dotąd – ogromną popularnością? Jej początki sięgają przecież lat 50. Lecz to właśnie teraz staje się łatwo dostępną technologią użytkową. Jest obecna w życiu prywatnym, ale także w pracy – w wielu branżach i sektorach, w tym również w sektorze edukacji.

Większość z nas ma już za sobą pierwsze próby wykorzystania wirtualnych asystentów (Siri, Alexa) i czatbotów (ChatGPT, Perplexity). W powszechnym użyciu są narzędzia do przetwarzania i generowania tekstu, aplikacje do rozpoznawania, edycji i generowania obrazów czy też do personalizacji treści. Korzystamy z nich, sprawdzamy ich możliwości, efektywność czy wiarygodność otrzymanych wyników. Zastanawiamy się kiedy, do czego i w jaki sposób wykorzystać te narzędzia.

Andrzej Brodzicki – z zamiłowania nauczyciel akademicki na kierunkach Automatyka i Robotyka, Informatyka oraz Inżynieria Biomedyczna; pracownik Centrum Doskonałości Sztucznej Inteligencji AGH, współpracujący z Manchester Metropolitan University i Uniwersytetem Stanforda. Prowadzi badania w obszarze wykorzystania metod sztucznej inteligencji do analizy obrazów medycznych, w szczególności zdjęć nowotworów skóry, płuc i wątroby, stopy cukrzycowej oraz zdjęć z mikroskopów fluorescencyjnych. 

Link do zapisów na webinar

Stopka