Gościnią będzie Joanna Pitura– specjalistka ds. zarządzania wiedzą osobistą, która podzieli się doświadczeniem pracy i współpracy w ramach Studencko-Doktoranckiego Koła Naukowego SNEC Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. W ciągu wielu lat udało się jej stosować różne formy i strategie organizowania współpracy z osobami studiującymi. W trakcie webinaru omówi korzyści i ograniczenia z tym związane, dokona analizy wartości angażowania się w tego rodzaju działania (wskaże korzyści – zarówno dla studentów/studentek, dydaktyków/dydaktyczek, opiekunów/opiekunek kół naukowych, jak i dla uczelni).
Wieloletnia praktyka, obserwacja i refleksja tego procesu doprowadziła Joannę Piturę do przekonania, że wspólne wypracowanie zasad dobrej współpracy tworzy środowisko sprzyjające zaangażowaniu studentów/studentek.
Osoby uczestniczące w webinarze poznają zatem teorię samostanowienia (ang. self-determination theory) i trzy kluczowe jej elementy – wspieranie autonomii, kompetencji i relacji społecznych. To one zwiększają wewnętrzną motywację studentów/studentek do działania i budują ich dobrostan.
Dodatkowo na przykładzie cyklicznego seminarium „Cyfrowe czwartki” gościni opowie, jak osoby studiujące mogą pomóc w rozwijaniu kompetencji cyfrowych czynnych nauczycieli/nauczycielek oraz jak angażować studentów/studentki w projekty ukierunkowane na rozwiązywanie problemów w praktyce.
Obowiązuje rejestracja (link).